Garancija
1. Garancija na dostavljen proizvod
1.1. Kupac ima pravo garancije na proizvod koji mu je isporučio Davatelj usluge. U slučaju potrošačkog ugovora, Kupac koji se kvalificirao kao potrošač može ostvariti svoje zahtjeve za garanciju zbog nedostataka na proizvodu koji su već postojali u trenutku isporuke proizvoda u roku od 2 godine od datuma primitka proizvoda. Nakon dvogodišnjeg roka zastare, Kupac više ne može ostvariti svoja prava na garanciju.
1.2. U slučaju ugovora koji nije sklopljen s potrošačem, imatelj prava može podnijeti zahtjev za garanciju u roku od 1 godine od datuma primitka proizvoda.
1.3. Kupac može, prema vlastitom izboru -, zatražiti popravak ili zamjenu proizvoda, osim ako je nemoguće udovoljiti jednom od ovih zahtjeva Kupca ili bi to moglo dovesti do nesrazmjernih dodatnih troškova za Davatelja usluga u usporedbi s ispunjenjem njegovog drugog zahtjeva. Ako Kupac nije zatražio ili nije mogao zatražiti popravak ili zamjenu, Kupac može zatražiti dostavu proporcionalne naknade ili mogućnost da Kupac popravi kvar ili da ga daje drugome na popravak na trošak Davatelja usluga ili – u krajnjem slučaju – može odustati od ugovora. U slučaju manje pogreške nema mjesta za odustanak.
1.4. Kupac može zamjeniti izabrano pravo garancije na drugu mogućnost, međutim, dužan je snositi troškove drugog izbora, osim ako je to bilo opravdano ili ako je Davatelj usluge dao razlog za to.
1.5. Kupac je dužan obavijestiti Davatelja usluga o nedostatku odmah nakon otkrivanja, ali najkasnije u roku od dva mjeseca od otkrivanja nedostatka.
1.6. Kupac može ostvariti zahtjev za garanciju izravno od Davatelja usluga.
1.7. Unutar šest mjeseci od izvršenja ugovora ne postoje nikakvi drugi uvjeti za garanciju, osim obavijesti o neispravnosti radi izvršenja zahtjeva za garanciju ako Kupac dokaže Davatelju usluga da je proizvod kupio od njega (predočenjem računa ili kopijom računa) u neispravnom stanju. U tom slučaju Davatelj usluga može se osloboditi obveze garancije samo ako opovrgne ovu pretpostavku, odnosno ako dokaže da je kvar na proizvodu nastao nakon isporuke proizvoda kupcu. Ako Davatelj usluga može dokazati da se razlog neisparvnosti može pripisati Kupcu, nije dužan prihvatiti zahtjev za garanciju koji je podnio Kupac. Međutim, nakon isteka šest mjeseci od isporuke, Kupac je dužan dokazati da je nedostatak koji je prepoznao već postojao u vrijeme izvršenja ugovora.
Proizvodi za koje se traži garancija moraju se vratiti Davatelju usluga na adresu Korisničke službe navedenu u točki 14.1 kako bi se ispunio zahtjev za garanciju. Davatelj usluga pri povratu proizvoda prihvata samo čiste proizvod(e), a nečist(e) proizvod(e) vraća kupcu.
1.8. Ako Kupac podnese zahtjev za garanciju u vezi s dijelom proizvoda koji se može odvojiti od cjeline proizvoda u smislu naznačenog nedostatka, neće se smatrati da je zahtjev za garanciju podnijet u odnosu na ostale dijelove proizvoda.
1.9. U slučaju zamjene ili odustanka, Kupac nije dužan nadoknaditi smanjenje vrijednosti proizvoda ako je to nastalo namjenskom uporabom. Kupac je dužan platiti Davatelju usluga smanjenje vrijednosti proizvoda ako je to nastalo zbog nekorištenja proizvoda.
1.10. U slučaju pogreške u izvršenju zahtjeva za garanciju, nastale troškove snosi Davatelj usluga. Tijekom ispunjenja garancijske obveze prema Kupcu, Davatelj usluga će platiti troškove koje je Kupac imao u vezi zahtjeva za garanciju samo u slučaju ako Kupac podnese dokaze o troškovima (predočenjem računa, preporučene pošiljke, itd.). Ako je neispravnosti proizvoda mogao doprinijeti i Kupac, s tim što nije izvršio obvezu održavanja proizvoda, Kupac će snositi troškove nastale izvršavanjem obveze garancije ako je znao za potrebu održavanja proizvoda ili ako je Davatelj usluga ispunio svoju obvezu informiranja Kupca o obvezi održavanja, a Kupac nije izvršio svoju obvezu. Ako se dokaže da je kvar na proizvodu nastupio nakon isporuke (tj. da Davatelj usluge nije isporučio neispravan proizvod), u tom slučaju troškove nastale ispunjenjem prava na garanciju snosi Kupac (uključujući i troškove povrata proizvoda Kupcu).
1.11. Uzorak izjave za ispunjenje obveze iz garancije dostupan je ovdje: [doc|pdf]
Ako Kupac ne koristi uzorak koji je objavio Davatelj usluga za provođenje zahtjeva za ispunjenje obveze iz garancije, izjava Kupca mora sadržavati barem opis nedostatka proizvoda, odabrani jamstveni zahtjev, ime, adresu isporuke i broj narudžbe. Zahtjev za ispunjenje obveze iz garancije se podnosi suglasno odredbama iz točke 14.1. ovih općih uvjeta, u kojem su navedene i adrese kome se zahtjev podnosi.
2. Jamstvo za proizvod
2.1. U slučaju nedostatka na proizvodu, Kupac (u daljnjem tekstu: Potrošač) - prema vlastitom izboru – može zahtijevati jamstvo za proizvod sukladno s točkom 9.1.
2.2. Potrošač nema pravo istodobno, zbog istog nedostatka podnijeti zahtjev za jamstvo isporuke i zahtjev za jamstvo proizvoda. Međutim, u slučaju uspješnog izvršenja zahtjeva za jamstvom za proizvod, Potrošač može podnijeti svoj zahtjev za jamstvom proizvođaču za zamijenjeni proizvod ili za popravljeni dio proizvoda.
2.3. Kao jamstvo za proizvod, Potrošač može zatražiti samo popravak ili zamjenu neispravnog proizvoda. U slučaju zahtjeva za jamstvom proizvoda Potrošač mora dokazati nedostatak na proizvodu.
2.4. Proizvod se smatra neispravnim ako ne udovoljava zahtjevima kakvoće koji su bili na snazi u trenutku stavljanja na tržište ili ako mu nedostaju one karakteristike koje je opisao proizvođač pri stavljanju u promet.
2.5. Potrošač može podnijeti svoj zahtjev za jamstvom za proizvod u roku od dvije godine od stavljanja proizvoda na tržište od strane proizvođača. Po isteku ovoga roka, gubi se pravo na jamstvo za proizvod. Potrošač je dužan bez odgode, odmah nakon otkrivanja prijaviti nedostatak proizvođaču. Nedostatak prijavljen u roku od dva mjeseca od otkrivanja, smatrat će se prijavljenim bez odgode. Za štetu nastalu kašnjenjem prijavljivanja nedostatka, odgovara Potrošač.
2.6. Potrošač može podnijeti zahtjev za jamstvom za proizvod proizvođaču ili distributera proizvoda (Davatelj usluga).
2.7. Prema Građanskom zakoniku, smatraju se proizvođačem i proizvođač i distributer proizvoda (Davatelj usluga).
2.8. Proizvođač, distributer (Davatelj usluga) oslobađaju se obveze jamstva za proizvod samo ako mogu dokazati da:
- proizvod nije proizveden ili pušten u promet tijekom njegovih poslovnih aktivnosti, ili
- nedostatak u trenutku stavljanja na tržište nije bio prepoznatljiv prema stanju tehnike i nauke ili
- nedostatak proizvoda proizlazi iz primjene zakona ili obveznog službenog propisa.
2.9. Dovoljno je da proizvođač ili distributer (Davatelj usluga) dokaže razlog najmanje jednog izuzeća.
2.10. Uzorak izjave za podnošenje zahtjeva za jamstvom za proizvod dostupan je ovdje. [doc|pdf]
Ako Potrošač ne koristi uzorak koji je objavio Davatelj usluga za podnošenje zahtjeva za jamstvom za proizvod, njegova izjava mora sadržavati barem opis nedostatka proizvoda, odabrani zahtjev za jamstvom, ime Kupca, adresu isporuke i broj narudžbe. Izjava za provedbu zahtjeva za jamstvom za proizvod može se podnijeti sukladno točki 14.1. i uputiti na adrese navedene u istoj točki.
U svrhu provedbe bilo kojeg zahtjeva za jamstvom za proizvod, proizvod(i) se mora/moraju vratiti Davatelju usluga na adresu Korisničke službe naznačene u točki 14.1. Davatelj usluga pri povratu proizvoda prihvata samo čiste proizvod(e), a nečist(e) proizvod(e) vraća kupcu.
Opći uvjeti korištenja u elektroničkom obliku (pdf).
Ažurirano: 06.01.2021.